tiistai 1. huhtikuuta 2014

MAKE UP

P4011337
Otsikosta varmaan voikin jo päätellä, että vuorossa on esittely mun meikkipussini sisältöön ja käytetyimpiin meikkeihin! Ajattelin näin huhtikuun ekan päivän kunniaksi toteuttaa vähän erilaisen postauksen, joten kertokaa ihmeessä sitten mitä mieltä tällaisesta esittelypostauksesta siellä ollaan!

P4011346
Ensimmäisenä vuorossa pohjustustuotteet ja meikkipohja. Tuo vasemmalla oleva MaxFactorin meikkipuuteri on ollut mulla käytössä luottotuotteena ja useamman vuoden, ja aina sen loppuessa kiiruhdan ostamaan uuden. Ennen käytin sitä kasvoilla sellaisenaan, mutta viime kesänä aloin käyttämään sitä enemmän tavallisen puuterin tapaan, meikkivoiteen päällä. Näin se myös riittää pidemmäksi aikaa ja meikistä tulee tasaisempi ja mattaisempi. Nestemäisen meikkivoiteen käyttöä vasta aika vähän aikaa harjoittaneena en ole ehtinyt kuin kahta eri voidetta testata, ja tuo Lorealin True Match on tällä hetkellä käytössä. Se on mun mielestä oikein kelpo meikkivoide, tosiaan en oikein muuta osaa sanoa kun vertailukohteita on vaan yksi. Levitän meikkivoiteen H&M meikkivoidesudilla, joka jäi vahingossa kuvasta pois, ja näppyjen sekä epätasaisuuksien peittämiseen käytän Lumenen peitepuikkoa.

P4011352
Kasvojen korostukseen käytän oikeastaan vain kahta tuotetta, aurinkopuuteria ja poskipunaa, joista jälkimmäisen käytön oon myös aloittanut vasta puolisen vuotta sitten. En tosiaan ole mikään meikkiekspertti, päinvastoin, joten mulle nää kaksi on riittänyt oikein hyvin. Aurinkopuuteri on H&M:stä ja sitä ostaessani valitsin kahdesta vaihtoehdosta mattaisemman, sillä omasta mielestä todella kimaltava aurinkopuuteri saattaa näyttää vähän tökeröltä, varsinkin liikaa laitettuna. Aurinkopuuterin levitykseen käytän The Body Shopin isoa kabukiharjaa. Poskipuna on Lumenelta.

P4011355
Kulmien laitto on aina mulle se haastavin osio meikkaamisessa, sillä mun kulmakarvat ovat hieman eri paksuiset ja muutaman millin eri korkeuksilla. Joten jos kuvissa joskus kulmat näyttää kummallisilta, siinä on syy haha! Kuitenkin oon todennut parhaaksi kulmien meikkaustavaksi kynän sijaan mattaruskean luomivärin, joka multa löytyy H&M:n Smoky-paletista (toi jossa on reikä keskellä). Luomivärin avulla ainakin itse tunnen saavani aikaan luonnollisemman lopputuloksen kuin mitä saisin kulmakynän kanssa. Siveltiminä ja kulmaharjana käytän noita kuvassa näkyviä Iberon harjaa ja sutia.

P4011359
Silmissä käytän todellatodella harvoin luomiväriä (johtuen siitä, että olen maailmankaikkeuden surkein luomivärien laittaja), joten mun meikissä pääosassa ovatkin vain Maybellinen ripsiväri ja Lorealin eyeliner, ripsientaivutinta unohtamatta. Silmien rajauskaan ei ole mun vahvin osaamisalueeni, ja voin vain haaveilla erilaisten rajausten hallitsemisesta, mutta valitettavasti useimmiten tyydyn rajauksiin, jotka näyttävät edes hieman symmetrisiltä heh. Pitäisi varmaan opetella ihan ajan kanssa se vakaa rajauskäsi!

P4011391
Huulipunia meikkipussiin on kerääntynyt neljä kappaletta. Vasemmalta oikealle merkit ovat Rimmel, Lumene, Gosh ja Gina Tricot. Kolmea ensimmäistä käytän eniten, ja varsinkin tuon Rimmelin punan kestävyyttä on pakko kehua! Alle kahdeksan euron huulipuna pysyy älyttömän hyvin huulilla monta tuntia, vaikka joisi ja söisi mitä, joten jos jollain on pitkäkestoinen puna hankinnassa, suosittelen tuota Rimmelin Long Lasting-huulipunaa. Nyt kevääksi ja kesäksi olisi ihana löytää jokin persikkainen tai kunnon pinkki huulipuna, joten suosituksia saa antaa myös tännepäin!

Sen näköistä sisältöä löytyy tällä hetkellä mun meikkipussista (joka on muuten Turkista ostettu LV-kopio, jos joku sitä mietti), löytyykö teiltä samoja suosikkeja? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti