torstai 19. kesäkuuta 2014

TALLINN PHOTOBOMB

Syynä jäätävään hiljaisuuteen täällä blogissa on ollut viimeisen viikon ajan hirmuinen kiire ja tukka putkella jokasuuntaan juoksentelu. Viime viikonloppu kului töissä, lukuunottamatta sunnuntai-aamua jolloin pakattiin kimpsut ja kampsut matkalaukkuun ja suunnattiin minilomalle Tallinnaan pariksi yöksi. Nytpä siis vuorossa iiiso määrä kuvia Tallinnasta, pienten selitysten kera. Pahoittelut muuten ruoka-ja rakennuspainotteisista kuvista, matkaseuralaisilla ei ollut kärsivällisyyttä (tai hirveästi taitoa) asukuvailuun, joten näillä mennään :D

Reissu startattiin Viking Linen humppabaarissa drinkkien parissa, ja suunniteltiin seuraavien päivien toimintasuunnitelmaa samalla tax free-hinnastoa selaillen. Mä onnistuin jopa hillitsemään ostoshimoni, vaikka edessä nököttikin täpötäysi Victoria's Secretin hylly laivan kaupassa, ja tyydyin vain katselemaan ja haistelemaan nättejä pulloja!
P6150884 P6150892 P6150903
Tallinnaan päästyämme käytiin viemässä laukut hotellille ja lähdettiin tsekkailemaan ympäristöä. Hotellin vieressä oli jonkinnäköinen tivoli, jonne mentiin pyörähtämään vain todetaksemme sen melko rämäiseksi ja hiljaiseksi paikaksi. Laitteisiin ei uskaltauduttu, mutta heitin mä sentään palloa kerran tossa yllä olevan kuvan vasemmanpuoleisessa kojussa, ja voitin jättikokoisen merirosvopampun haha!
Rotermannin korttelia - kelpaisi muuten asua noissa kuvassa näkyvissä huoneistoissa joissa on koko seinän kokoiset ikkunat ;)
page P6150914
Tivolista matka jatkui aurinkoiseen Rotermanniin ja sen vaatekauppoihin pyörimään. Ryntäilin innoissani paikasta toiseen, koska tuosta korttelista löytyi hirmuinen määrä sellaisia liikkeitä, joita ei suomessa ole, esim. Stradivarius, Pull and bear sekä Bershka. Tokana mainitusta päätyi kassallekin pari juttua, mutta kaikki reissun ostokset esittelen ihan omassa postauksessaan myöhemmin.

Rotermannilla myös pysähdyttiin hetkeksi terassille istuskelemaan, ja tilattiin kylmät juotavat. Ehdittiin ottaa juomista muutama hörppy ennen kuin saatiin niskaamme (sekä juomiin) valtava läjä linnunpaskaa, kiva. Otettiin jalat alle hyvin nopeasti ja lähdettiin takaisin hotellille käymään suihkussa ja vaihtamassa kakkaiset vaatteet puhtaisiin.
Linnunkakkaepisodin jälkeen mahat alkoivat kurnia, ja mun suostuttelujen jälkeen suunnattiin Vapianoon syömään. Hinnat on tuolla muuten puolet halvempia kuin helsingissä, ja palvelukin oli mun mielestä parempaa! Söin herkkusienipastan ja sen jälkeen mahat pyöreinä käppäiltiin ostamaan muutamat siiderit illaksi, takaisin hotelliin ja Robinia youtubesta kuunnellen hengailtiin hotellihuoneessa loppuilta.
P6160951 page2
Tokan päivän aamuna suunnattiin bussilla Rocca al Maren kauppakeskukseen, jossa vierähtikin aikaa viiteen saakka shoppaillen. Sieltä lähtiessä käytiin vielä Virukeskuksen kautta tsekkaamassa River Islandin liike, ja taas hotellille vaatteidenvaihtoon. Illalla käytiin vanhassakaupungissa syömässä, ja säätä uhmaten istuttiin terassilla tuplavilttien alla sormet jäässä syömässä keskinkertaista ruokaa, good idea!
Viimeinen päivä eli tiistai sujuikin basaarikauppojen valikoimaa tutkiskellessa ja pakollisella superalko-visiitillä. Pakko muuten mainita tässä välissä, että ylläoleva sandwich-annos oli valehtelematta yksi parhaista ravintola-annoksista mitä oon koskaan syönyt, ja hintaa oli huimat 8€ :D Anyways, illalla raahattiin laukut ja juomakärryt laivaan ja väsyneenä saavuttiin kotiin vasta keskiviikon puolella. Arvatkaas kellä oli töitä ke-aamulla klo 9.30 XD

Tallinnasta palattua tää torstai-ilta on ensimmäinen ajankohta kun ehdin yhtään lepäämään, sillä eilinen ja tämä päivä kuluivat töitä paiskiessa. Onneksi nyt on muutaman päivän juhannusloma ja ehtii hieman palautua kaikesta häslingistä. Toivottavasti joku jaksoi lukea tänne saakka!

1. Tosi kiva postaus! Mitä suunnitelmia sulla on juhannukseks? :-)

1. Kiitoksia! Mä vietän jussin ihan vaan turussa kaverin luona grillaillessa ja iltaa istumassa :)

2. Kuulostaa ihanalta ♥ odotan että nään ostokset ja sut muru! ♥

1. Hihii! Huomenna nähdään kultsi! <3

3. Oooooh!! Minkä nimisestä ravintolasta tuo sandwich oli?:)) niin hyvännäköistä!!!

1. Mä en muista yhtään sen ravintolan nimeä, mutta se oli siellä Rocca al Maren kauppakeskuksessa aikalailla New Yorkeria vastapäätä siinä käytävän keskellä :D